Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rookmachine voor kelder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rookmachine voor kelder

Ik heb een kelder van 50m2 waarvan zo'n 30m2 een soort van barretje is. Ik heb zelf wat scanners, een discobal en nog wat leuke lichteffecten. In het verleden heb ik een best wel flinke rookmachine gehad voor op feesten maar daar kwam altijd zoveer rook uit dat je gewoon last van je longen kreeg. Dit is al wel 10 jaar geleden dus misschien lag het wel aan de vloeistof?

Nu kan ik in mijn kelder geen raam openzetten als er te veel rook hangt (de rook kan alleen via het trapgat omhoog) en ik wil eigenlijk alleen maar wat rook hebben om het licht wat te accentureren. Ik wil er geen "last" van hebben om het zo maar te zeggen. Het bezoek moet niet door een rookgordijn de kelder uit worden gedreven.

Heeft er iemand een tip voor een rookmachine en de beste vloeistof. Ik heb een bax oso controller dus als ik hem daarmee kan aansturen zou helemaal perfect zijn!

Tegenwoordig zijn er erg veel verschillende rookmachine's op de markt. Voor ieder wat wils, of het nou een klein of een groot budget is.

Wat ik jouw zeker kan is DEZE aanraden. Kost niet veel en komt genoeg rook uit voor jouw kelder. De kwaliteit van deze rookmachine vindt ik zeer goed, zeker voor het geld.

Als rookvloeistof voor deze rookmachine is deze geschikt.

Comment

Walter bedankt voor de snelle reactie. Ik heb net naar de machine gekeken maar is 160m3 per minuut niet gigantisch veel power? als ik hem 10-15 seconden aanzet dan staat het van de vloer tot het dak blauw. Of zie ik het verkeerd. Ik maak me wat zorgen dat het echt te veel wordt.

Gr dirk

Comment

Ik denk dat een simpele rookmachine al voldoet. Ik heb zelf deze gehad tot vorige week, zeer betrouwbaar:
        Ideaal voor mobiele DJ\'s en drive-in shows! Beschikbare optie is de FC-4 timer control. Voor weinig geld heeft u nu een zeer knappe rookmachine met een behoorlijke output.

En deze is de goedkoopste met dmx: http://www.bax-shop.nl/rook-machines...t-details.html

Ik heb bovenstaande nu 2 dagen. Over het functioneren van de machine kom ik morgen in een eigen topic over terug.

Comment

Ik heb net ook nog ff zitten googlen maar wat denken jullie van een fazer. Dit is net wat subtieler zo lijkt het. Of is dit niets?

Comment

Ik wilde je het net voorstellen. Een fazer of hazer kun je instellen op een hele fijne dunne nevel. Dus je lichten zie je prima maar je word niet uitgerookt.

De meeste fazers en hazers hebben er al een afstandbediening bij zitten. Wil je hem toch liever via je dmx besturen dan worden ze wel al snel wat duurder.

Kwa vloeistof als je voor een fazer gaat gewoon een light rookvloeistof nemen van bijvoorbeeld american dj. Gebruiken wij ook voor onze antari fazer en werkt perfect. Als je voor een hazer gaat heb je meestal ook de echte hazer vloeistof nodig.

Comment

De meest goedkope fazer blijft de Showtec/Antari Vivid F-1. Een heel simpel dingetje dat werkt als een normale rookmachine, maar bij de output wordt de rook naar beneden gedrukt door een ventilator. Hierdoor wordt de rookpluim opgebroken en krijg je vanzelf een nevel.

Een andere optie is een Showtec Atmos F-350. Staat nog niet in de shop, maar kunnen we wel leveren. Is al te bekijken op www.highlite.nl, website van de leverancier. Zal tegen de 130 euro verkoop gaan kosten. :)

Comment

Die laatste is dmx zo te zien!

Trouwens welke fluid is het beste voor deze fazer? Ik geef liever wat meer uit voor iets wat minder stinkt en beter performed.

Comment

Zelf gebruik ik Intelligent Fog (i-fog) van JEM, een normale light-vloeistof kan eventueel ook.

Comment

Deze reactie kan verwijderd worden, heb bij het verkeerde topic gereageerd.
                    Internetten op je mobiel kan soms nog knap lastig zijn :)
                    Last edited by Perrri; Tuesday-09-08-2011, 00:01.

Comment

Working...
                    X