Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie van deze set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er zit een joystick op en hij heeft meer functie's.

Comment

Maar in principe is de basis van het besturen van de meeste scanmasters is hetzelfde toch?

Comment

Maar met wat hij gebruik zit toch ook allemAal op de scanmaster?

Comment

Vraag;
          Waarom LED?
          Normale parren schijnen betere lichtopbrengst te hebben en zijn de helft goedkoper?
          Maarja, met LED kan je bijv 4 parren blauw doen ipv 1.
          Wat vinden jullie?

Comment

Dit hangt echt van jezelf af. Het is niet voor niets dat ze allebei gemaakt worden.

Even alles op een rij:
            - LED-parren zijn duurder dan normale, maar van normale moet je zo nu en dan de gloeilamp vervangen en van LED niet. Op de lange duur is LED dus goedkoper.
            - Lichtopbrengst in wit is van normale parren beter, maar zodra je er een kleurenfilter voor doet valt het verschil in opbrengst wel mee. (Hangt ook af van het merk)
            - Sommigen vinden de puntjes (LEDs) van LED-lampen lelijk om te zien. Hiervoor bestaan wel filters maar die nemen ook een stukje lichtopbrengst weg.
            - Met LED-parren kun je alle kleuren uit elke par halen. Je kunt dus een veel creatievere show maken. Ook kun je tijdens belichting (bij bijv. bands) 4 parren tegelijk op blauw zetten zodat je meer blauw licht hebt dan wanneer je maar 1 blauwe lamp hebt (bij normale parren).
            - LED-parren worden niet warm en verbruiken minder stroom

nog iets vergeten?
            Last edited by dj_rob; Sunday-14-08-2011, 20:44.

Comment

Haha, bedankt.
              Als ik zou moeten kiezen tussen LED en normale parren moet ik kiezen tussen deze 2:
              2x http://www.bax-shop.nl/led-par-56/sh...html?showall=1
              of
              1x http://www.bax-shop.nl/conventionele...t-details.html

Comment

Die laatste set kun je verder niets mee zonder switchpack. Als je ze gewoon op het stopcontact aansluit staan ze de hele avond aan. Beetje saai voor een disco.

Wil je ermee knipperen heb je dus een switchpack nodig, of je moet zelf schakelingen knutselen maar dat is met het oog op veiligheid en degelijkheid niet de beste oplossing. (Zeker niet met 4x 300W).

Ik zou voor 2 LED-parren gaan met dmx sturing en later proberen er nog 2 bij te kopen.

Comment

Ik zou niet direct voor een switchpack gaan, maar voor een dimmerpack. Ik heb de showtec Multidim MKII, die kan switchen en dimmen.
                  Stevige, makkelijk te bedienen vier kanaals DMX dimmerpack met zestien ingebouwde programma\'s. Ook stand-alone te gebruiken met de ingebouwde programma\'s of de muzieksturing.

Niet zelf iets knutselen!!!!~

Ik voor de ledparren gaan, maar nog iets langer doorsparen er er in 1 keer een set van 4 kopen met een dmx controller.

Comment

Oh, ik dacht dat de normale parren ook sound-controlled werkten!
                    Een zware afknapper dus.
                    Het worden 2 Showtec LED parren met de Scanmaster 8/2
                    later 2 parren erbij (:

Comment

Het is niet zo noodzakelijk dat je die set in 1 keer koopt. Je kan het ook in delen kopen.

Alles los kopen is maar 10 euro duurder en dan kun je ook zelf de lengte van je kabels bepalen.

Comment

Niet noodzakelijk, wel handig.

Twee ledparren is en blijf gewoon niets!

Comment

Het gaat ook niet om een hele lichtshow, en dat willen we ook niet.
                          Eens met @dj_rob

Comment

Originally posted by Rio View Post
                            Niet noodzakelijk, wel handig.

Twee ledparren is en blijf gewoon niets!
                            Beter iets dan helemaal niets, en later kan je steeds bijkopen.
                            Niet iedereen heeft meteen geld liggen voor een volledige set parren.
                            Ik zeg ook altijd koop 4 stuks, dat is echt het minimum, maar je kan beter uitpakken met 2 parren dan helemaal niets.

Comment

@mol
                              bedankt! Vond ik ook!

Nog een vraagje,
                              Wat kan je allemaal met deze parren zonder DMX?
                              Muziekgestuurd,
                              auto,
                              kan je ook gewoon 1 kleur doen?
                              Las dat dit kon met de dipswiches.
                              Iemand nog meer?

Comment

Originally posted by Mol View Post
                                Beter iets dan helemaal niets.
                                Nee hoor, mensen zullen nu waarschijnlijk zeggen van wat een slechte lichtshow. En zonder zullen ze er het waarschijnlijk niet eens aan denken.

Originally posted by DJ Lars View Post
                                @mol
                                Wat kan je allemaal met deze parren zonder DMX?
                                Lees eens een handleiding op internet, daar staan 9 van de 10 vragen van jou in beantwoord.

Comment

Working...
                                X