Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie van deze set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat vinden jullie van deze set?

Wat vinden jullie van de volgende set?
    Ik wil er over een tijdje dan 2 parren bij kopen,
    Oja, het lichtstatief is anders, we nemen een duurdere die meer gewicht kan dragen.

Het is wel een mooie set maar welk statief neem je erbij?

Ik zou zelf gaan voor wat meer rookvloeistof bijv een 5 liter want anders moet je die binnenkort weer bestellen.

Comment

De showtec ledparren zijn leuk, ik heb ze zelf ook, maar een dmx sturing is dan wel vereist.
      Als je ze stand-alone aanzet gaan ze allemaal wat anders doen en master/slave functie hebben ze niet. (Master/slave houdt in dat 1 lamp bepaalt wat er gedaan moet worden en de andere lampen volgen).
      Je zou dan dus een dmx-sturing moeten kopen of een ander type led-par uitzoeken die wel master/slave heeft. Eventueel kan je ook denken aan een complete set.

En ik zou de rookmachine gewoon los kopen en een jerrycan van 5 liter erbij nemen. 2x 1 liter is snel op, zeker als je hem nieuw hebt en je wilt testen etc. etc...

Comment

Het goedkoopste statief van 30 KG.
        Moet ik trouwens rookvloeistof van eurolite?
        Of is bax huismerk ook goed?

Comment

Master/slave vind ik niet nodig bij 2 lampen,
          Ik vind het wel mooi als we beide wat anders doen,
          Als ik er 2 bij koop,
          Neem ik ook DMX.
          Bedankt voor de tip van de rookmachine, bax vloeistof is dus goed?

Comment

Als je in de toekomst dmx gaat nemen kun je daar je mushroom niet mee aansturen.

Je zou kunnen investeren in de toekomst en een dmx-versie ervan kunnen nemen. Ik weet zeker dat je voor die 3 tientjes extra veel meer plezier zult beleven! Je kan namelijk alles los instellen en er lekker mee spelen. En het is met LEDs.

PS, Bax vloeistof is prima.

Comment

Oke,
              Die mushroom vind ik ook wel gaaf alleen met geluidsgestuurd,
              en idd kan ik later nog wel een andere versie ervan nemen (:
              Dit is ook wat boven ons budget,
              Is het raar als je alleen 2 parren hebt?
              Of zou je zeggen van nee, dan maar een grote inverstering maar 2 parren alleen is niks?

Comment

Mwah, het zou wel kunnen, mits je ze goed aanstuurt.
                Je kunt met 2 ledparren best iets moois doen als je er maar een show van maakt. Wat ik al zei, met stand-alone kom je er dan niet. Het gaat het publiek opvallen dat die lampen maar wat 'aankloten'.

Beide gelijkertijd van kleur wisselen en bijvoorbeeld om-en-om knipperen zijn shows die je kunt maken met 2 ledparren. Dat ziet er stukken beter uit dan dat de linker par oranje knippert en de rechter in een ander tempo blauw en rood afwisselt. Dit staat slordig en dat wil je nou juist niet als drive-in show!

Comment

2 parren zijn inderdaad wat karrig. Ik zou er minimaal 4 nemen en eventueel de mushroom dan nog even laten.

Comment

Zijn er goedkope oplossingen om 2 parren wel mooi gelijk/afwisselend te laten lopen?
                    Of mits 2 andere goedkope led parren?

Comment

Spot kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Spots koop je online bij Bax Music

Misschien moet rick (of iemand anders die het weet) vertellen of deze master/slave een beetje leuk werkt?

Comment

Oké, bedankt.
                        maar daar moet geen dmx bij toch?
                        Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik die dan tegelijk moet laten werken,
                        Of dat ze elkaar afwisselen met knipperen ofzo?
                        Alvast bedankt,
                        Er zit ook maar 1 euro verschil tussen deze en degene die ik in gedachte had.
                        Waarschijnlijk koop ik dan 2x die Led parren.
                        Op een statiefje.
                        haha, ben er net achter wat de betekenis master/slave is,
                        eigenlijk van zelfsprekend.
                        1 Hoofdpar, en de anderen doen hem dan na xd.
                        Maar hoe moet ik ze aan elkaar verbinden, en hoe laat ik ze samenwerken dat ze bijv. omstebeurt knipperen op muziek

Comment

Hallo Lars,

Je stelt heel veel vragen die je al beantwoord kunt krijgen door je een beetje in te lezen hier op het forum. Kijk bijvoorbeeld naar oude topics in "Licht- en geluid" en in de "Licht- en geluid" kennisbank. Wedden dat je dan al veel opkomende vragen beantwoord krijgt?

Comment

Oké bedankt,
                            zal even kijken of ik iets over master/slave vind,
                            en over hoe ik parren kan laten samenwerken op geluid enz (:

Comment

Even tussendoor, zo ziet mijn winkerwagentje er nu uit:

Comment

Working...
                              X