Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie van deze set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou toch voor de showtec ledparren gaan.
    De showtec ledparren zijn later altijd nog wel aan te komen, maar die van BAX waarschijnlijk niet.

Ik vind nog steeds dat je beter 4 kan kopen. 2 ledparren + een effect is gewoon heeeel erg karrig. En als je ze per vier koopt kosten ze maar 149 euro.

Comment

Maar bij de showtec zou ik dmx bij moeten kopen,
      En het zal niet lang duren voordat ik dan weer 2 parren erbij koop,
      Dit zal zeer maximaal een jaar zijn.
      En ik ga er vanuit dat bax nog wel langer zal blijven dan een jaar ;p

Natuurlijk zou ik ze met 4 willen kopen,
      Maar ik heb er het geld niet voor,
      En wil ook niet met niks aankomen.
      Dus het beste lijkt mij 2 parren, rookmachine en een mushroom.
      Als wij op 2/3 feesten gedraaid hebben zullen we wel weer genoeg hebben voor 2 parren erbij (:
      Last edited by DJ Lars; Sunday-07-08-2011, 19:37.

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
        Maar bij de showtec zou ik dmx bij moeten kopen.
        Onzin, ze kunnen gewoon op de maat kniperen. (Ja, dat werk en ziet er nog best mooi uit, ik heb zelfs wel eens de showtec's op master/slave gezien) Of op autoprogramma en dan tegelijkertijd aanzetten met een stekkerblok.

Tevens denk ik dat de BAX ledparren ook niet master/slave kunnen.

En het zal niet lang duren voordat ik dan weer 2 parren erbij koop,
        Dit zal zeer maximaal een jaar zijn.
        En ik ga er vanuit dat bax nog wel langer zal blijven dan een jaar ;p
        Maar of die bepaalde Bax ledparren er dan nog ook zijn is maar de vraag. Als je ziet dat bepaalde Baxproducten na nog geen halfjaar alweer verdwijnen.

Natuurlijk zou ik ze met 4 willen kopen,
        Maar ik heb er het geld niet voor,
        En wil ook niet met niks aankomen.
        Ik vind persoonlijk dat 2 ledparren en een mushroom ook gelijk staat aan niets.
        Tevens moet je gewoon (veel) geld hebben om een lichtspullen te kopen, het is nou emaal duur.

Comment

Niet enkel licht is duur maar ook geluid, en je moet ook mee zijn met de muziek dus moet je ook regelmatig nieuwe cd's aanschaffen, kortom draaien is duur, zowel voor publiek als voor je hobby. Zeker als je voor publiek draait moet je het goed doen, liever langer sparen en goed beginnen dan vlug vlug en met een halve drive in de baan op gaan.
          2 ledparren is wat weinig zoals rio al zei, het minimum is 4 en zoveel kost dat nu ook niet.

Dit zal een lang topic worden, dus ik neem even de popcorn en een cola bij de hand.

Comment

Maar of die bepaalde Bax ledparren er dan nog ook zijn is maar de vraag. Als je ziet dat bepaalde Baxproducten na nog geen halfjaar alweer verdwijnen.
            Verdwijnen niet, maar gaan tijdelijk uit assortiment omdat de aanlevering van producten vrij lang duurt. Hiernaast worden veel producten nu preventief nagekeken en zijn er veel veranderingen in constructie doorgegeven aan de chinese vrienden. Kost dus wat tijd om alles in orde te krijgen.

We krijgen anders namelijk backorders met erg lange levertijden. ;)

Comment

Oke,
              Maar dit zullen ongeveer maar 2 feesten worden met 2 parren.
              We willen zo snel mogenlijk uitbreiden.
              Onzin, ze kunnen gewoon op de maat kniperen. (Ja, dat werk en ziet er nog best mooi uit, ik heb zelfs wel eens de showtec's op master/slave gezien) Of op autoprogramma en dan tegelijkertijd aanzetten met een stekkerblok.
              Ja, dat is het ook,
              Maar een stukje terug in dit forum werd gezegt dat het er niet heel mooi uitziet met alleen op de muziek.
              Je zal ze dan misschien gezien hebben met dmx?
              Dat zou ook nu kunnen, maar ik koop dan liever die van bax.

@Rick, kunnen deze bax LED parren op master/slave zonder dingen om erbij te kopen?

Niet enkel licht is duur maar ook geluid, en je moet ook mee zijn met de muziek dus moet je ook regelmatig nieuwe cd's aanschaffen, kortom draaien is duur, zowel voor publiek als voor je hobby. Zeker als je voor publiek draait moet je het goed doen, liever langer sparen en goed beginnen dan vlug vlug en met een halve drive in de baan op gaan.
              2 ledparren is wat weinig zoals rio al zei, het minimum is 4 en zoveel kost dat nu ook niet.
              Ik denk dat ik maar ga doen wat jullie ook zeggen.
              Dan eerst nog maar een paar keer zonder,
              Maar daarna met, en dan ook groter (:
              Zal ik dan zo'n set kopen met DMX erbij?

Comment

Oke,
                Maar een stukje terug in dit forum werd gezegt dat het er niet heel mooi uitziet met alleen op de muziek.
                Je zal ze dan misschien gezien hebben met dmx?
                Ik heb ze zelf. Maar in een youtube filmpje heb ik het wel eens gezien.
                Ik zal het zo bij de mijne proberen.

Dat zou ook nu kunnen, maar ik koop dan liever die van bax.
                Waarom? Ik zie er alleen maar nadelen aan.

Op master/slave zonder dingen om erbij te kopen?
                Als ze überhaubt op master/slave kunnen moet er in iedergeval een XLR kabel tussen.

Zal ik dan zo'n set kopen met DMX erbij?
                Dit is dan ideal:

Comment

Master-modus in master/slave setup:
                  - 24 selecteerbare chase programma's
                  - verschillende 'slave' units aan te sturen met één master unit
                  ;)

Comment

Oke, bedankt voor alle reacties,
                    Zijn er nog mogelijkheden dat je de parren gewoon hun gang kan laten gaan door ze op master/slave te zetten en dan op muziek?
                    Of dat ze op de maat van de muziek omstebeurt ofz knipperen?
                    Of moet dat met DMX?
                    Wij willen ons liever richten op mixen etc maar als het niet anders kan is het natuurlijk ook leuk om lichten te besturen.

Comment

Sowieso raden wij meestal wel aan om er een controller bij te gebruiken, al staan er maar een paar programmaatjes in. Dan kun je af en toe eens afwisselen en kun je je lichtshow op de muziek aanpassen, ook qua snelheid. Programmeren hoeft je in principe niet lang te kosten, maar het is maar de vraag wat je wilt uitgeven voor een leuke lichtsturing. Plus of je dan een lichtsturing wilt voor je parren + een paar effecten, of dat het alleen voor je parren moet gaan werken.

Comment

Ik snap nog helemaal niks van DMX,
                        moet een DMX voor beginners uitleg hebben ofzeuw,
                        We willen graag dan een dmx paneel,
                        Niet groot, het liefst klein,
                        En in ongeveer zo'n vorm:
                        -------------
                        |................|
                        |................|
                        |................|
                        |................|
                        |................|
                        |................|
                        -------------
                        Dan kunnen we hem nog netjes inbouwen naast de andere apperatuur.
                        Wij willen gewoon voor parren,
                        De rest op muziek (:

Comment

Bedankt, wel heb ik nog een vraag nog:
                          1. Als mijn parren op DMX werken, kan ik ze dan ook nog geluidsgestuurd laten werken?

Ik snap nu hoe DMX op de ledparren werkt en hoe ik effecten kan doen enz. (:
                          Alleen nog een keertje de 'Hoe werkt DMX' handleiding lezen.

Comment

En als je een Showtec Scanmaster 2 MKII koopt dan is hier een filmpje met de uitleg.
                            Ik snap ook niet hoe je een lichtsturing moet programeren en aan het filmpje heb ik niets want ik heb een lichtsturing van velleman gekocht, maar met de handleiding bij de hand zou het toch moeten lukken, anders verkoop ik mijn lichtsturing en ik koop een scanmaster zoals in het filmpje.

>>> http://www.youtube.com/watch?v=fI4boXFI9GU
                            Last edited by Mol; Monday-08-08-2011, 19:16.

Comment

Bedankt, wel heb ik nog een vraag nog:
                              1. Als mijn parren op DMX werken, kan ik ze dan ook nog geluidsgestuurd laten werken?.
                              Bij de showtec's wel.

Comment

Working...
                              X