Announcement

Collapse
No announcement yet.

rookmachine langere tijd ongebruikt in opslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rookmachine langere tijd ongebruikt in opslag

Heren,

Ik heb hier twee Martin Magnum 850 rookmachines die soms weken lang achter elkaar niet worden gebruikt. Mijn ervaring met Anatri rookmachines met goedkope ADJ vloeistof was dat deze heel snel gingen verstoppen. Ik wee niet hoe het Martin machines en JEM vloeistof is gesteld, maar het lijkt me niet enorm goed voor de machine zelf.

Hoe doen jullie dit? Spuiten jullie er regelmatig cleaner vloeistof doorheen -ondanks er ook slechte ervaringen te lezen zijn-. Maken jullie de machine leeg wanneer jullie hem een tijd ongebruikt laten staan?

Patrick

Wat ik met de vorige rookmachine deed, is om de zoveel tijd eens goed door te spuiten met gedestilleerd water. Zelf maak ik de vloeistoftank bij mijn Vivid fazer eigenlijk nooit leeg, waar JEM intelligent vloeistof in zit.

Comment

Het is natuurlijk nooit goed als je bijvoorbeeld TE lang vloeistof in je rookmachine of ergens anders instopt (stop maar eens een keer water in een flesje ofzo en dan poosje wachten :D)
      maar wat kan is natuurlijk bijvoorbeeld Shoonmaakvloeistof van american DJ erdoor heen gooien dan is die zo schoon;)

Comment

Het hangt er ook een beetje aan hoe vaak je hem gebruikt. Gaat hij elke week mee om een hele avond te staan puffen, dan zou ik me er niet zo heel druk om maken. Maar is hij een maand werkloos, dan zou ik het er wel even uit halen.

Comment

Hmm moet zeggen heb de mijne nog nooit geleegt en hij doet het nog prima..

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Het hangt er ook een beetje aan hoe vaak je hem gebruikt. Gaat hij elke week mee om een hele avond te staan puffen, dan zou ik me er niet zo heel druk om maken. Maar is hij een maand werkloos, dan zou ik het er wel even uit halen.
            Hij is soms zeker een maand werkloos.

Comment

Ik heb ook problemen met mijn rookmachine.
              Waarschijnlijk heeft hij té lang stil gestaan, en ik heb het idee dat hij verstopt zit.
              Iemand een oplossing?
              Garantie is al jaren verlopen, maar misschien is hij nog te redden(A)

Comment

Keertje doorspoelen met gedestilleerd water, en anders het redmiddel uit de webshop. ;)

Comment

precies

Comment

bedankt gaan we proberen ;)

Comment

redmiddel was het voor mij niet!

je kan eens kijken of je in het tuutje van de rookmachine kan gaan met een redelijk dikke naald, ik dacht dat je daarmee de verstopping kunt wegduwen.

zelf heb ik de cleanerfluid gebruikt.. dat doe ik nooit meer! 2 (goedkopere) rookmachines naar de haaien..

daarvoor heb ik dan wel een z1200 gekocht met een jem vloeistofje erbij.. helemaal nergens last van!

Comment

Je duwt dan inderdaad de verstopping weg, naar een punt waar het zich een poos later weer ophoopt. Is dus niet echt een oplossing maar meer een aspirientje... pijnbestrijding in plaats van de oorzaak van de hoofdpijn wegnemen zegmaar. ;)

Comment

dat doe ik liever dan weer een rookmachine naar de klote helpen met die vloeistof

Comment

Oke, nu heb ik hier een martin magnum 650 staan.
                            Die ik alleen even uitgetest hebt om te kijken of hij het deed, en ja wel hoor :)
                            Alleen nu wordt hij pas voor het eerst weer 24 december gebruikt.
                            Wat raden jullie aan om nu te doen?

Ik heb zoiezo de jem vloeistof er al uitgehaald.

Moet ik voor de zekerheid een fles gedestileerd water of schoonmaakmiddel voor rookmachines halen (zo ja, welke moet ik dan hebben?)

Comment

Ik zou hem alleen even doorspoelen met gedestilleerd water voordat je hem wegzet. Giet een liter in je tank en laat hem lekker doortuffen op standje turbo ;). Dan weet je zeker dat alles er uit is.

Comment

Working...
                              X