Announcement

Collapse
No announcement yet.

rookmachine langere tijd ongebruikt in opslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En dit is niet schadelijk voor je rookmachine?

Tevens kan ik dit pas op zn vroegst morgen pas doen (hij staat al vanaf zaterdag zo)
    gedestilliseerd water (zeg ik het goed?) is toch gewoon te koop in supermarkt of drogist?
    Last edited by --Djdave--; Wednesday-07-10-2009, 15:20.

Comment

Gedestilleerd water kun je meestal bij de drogisterij vinden ja.

En waarom zou ik dit aanbevelen als het schadelijk zou zijn voor je rookmachine...?

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Gedestilleerd water kun je meestal bij de drogisterij vinden ja.

En waarom zou ik dit aanbevelen als het schadelijk zou zijn voor je rookmachine...?
        ja, daar heb je gelijk in.
        Maar nu zit ik met een probleem...

Ik net naar de bas en daar hebben ze alleen gedemineraliseerd water.
        achterop staat: uitstekend geschikt voor accu's, stroomstrijkijzers en kamerbevochtigers, is vrij van minerale, zouten en chloor.

Is dit hetzelfde?

Comment

Nee, is niet hetzelfde. Dit water is iets minder zuiver en kan dus wellicht nog sporen van kalk bevatten (weet ik niet zeker), en dat is slecht voor je machine.
          Máár, als je 100% zeker wil weten wat hier in zit, vraag het aan een natuurkundedocent óf aan de winkel waar ze het verkopen. (Al zou ik persoonlijk voor die 1e optie kiezen.)

Comment

Hiet is inderdaad minder zuiver dan gedestilleerd water.
            (na het lezen van een paar websites op internet)
            Ook bestaat er dubbel gedestilleerd water, maar denk dat ik gewoon gedestilleerd water ga kopen.

Comment

Of je bestelt gewoon een busje met rookmachine reiniger.

Weet je zeker dat het goed zit, en hoef je niet bang te zijn dat je iets fout gaat doen (bovedien kan je zien waneer je klaar bent met schoonspuiten).

Comment

Rookmachine reiniger is het laatste waar je naar grijpt bij het schoonmaken van je machine. Het is namelijk het uiterste redmiddel. :)
                Gedestilleerd water laat geen sporen van wat dan ook achter en is hier ideaal voor te gebruiken, het is gewoon puur water, echter zonder kalk, waardoor je machine hier vrijwel geen moeite mee zal hebben.

Wat zou je dan fout kunnen doen met gedestilleerd water..?

Verder helpt het ook altijd om goede rookmachinevloeistof te gebruiken, dat bevordert de levensduur van je machine, is zuiniger en heeft een iets minder merkbare geur.
                Hier gaat er standaard JEM Intelligent in de fazer.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Rookmachine reiniger is het laatste waar je naar grijpt bij het schoonmaken van je machine. Het is namelijk het uiterste redmiddel. :)
                  Gedestilleerd water laat geen sporen van wat dan ook achter en is hier ideaal voor te gebruiken, het is gewoon puur water, echter zonder kalk, waardoor je machine hier vrijwel geen moeite mee zal hebben.

Wat zou je dan fout kunnen doen met gedestilleerd water..?

Verder helpt het ook altijd om goede rookmachinevloeistof te gebruiken, dat bevordert de levensduur van je machine, is zuiniger en heeft een iets minder merkbare geur.
                  Hier gaat er standaard JEM Intelligent in de fazer.
                  Ik had het anders hard nodig bij een van mijn rookmachines :p

Hier staat trouwens de ZR-33 mix, prima vloeistof.

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                    Ik had het anders hard nodig bij een van mijn rookmachines :p
                    Je geeft het zelf al aan, hard nodig. Gedestilleerd water is meer voor de 'random' onderhoudsbeurtjes, de schoonmaakvloeistof alleen als hij geen puf meer geeft. ;)

Comment

gedestilleerd water spuit ik er zoiezo nog even doorheen deze week.
                      Maar ik denk toch dat ik rookmachine reiniger koopt.
                      (stel je voor dat ie het 24 december opeens niet doet!)
                      Welke schoonmaakreiniger voor de rookmachine stellen jullie voor ?

Comment

Uhm, ik zou er gewoon vanuitgaan dat hij het dan alsnog gewoon doet hoor. ;) En mocht dat niet zo zijn, dan kan het haast niet van het gedestilleerde water zijn. (Of je moet dat spul echt in de machine zelf gooien i.p.v. de tank, da's er natuurlijk niet goed voor! ;))

Comment

Ik heb zelf een rookmachine reiniger van Eurolite (even uit het hoofd.)

Bax zelf verkoopt ze van American DJ klik.

Comment

ja, ik heb ook die van eurolite(klopt idd jan;))

spul werkt super, van mij deed ook weinig meer, spul erdoor en de output is weer normaal.!

Comment

ik heb het eindelijk vandaag (pas) binnen gehad. (het gedist. water)
                              Nu wil ik hem morgen middag gaan gebruiken dus als het goed is:

Spoel ik het tankje even onder de kraan uit (zodat de vloeistof eruit is)
                              gooi het tankje van de martin magnum 650 vol en laat deze (uiteraard als deze opgewarmd is 30 seconden lang uitblazen.
                              en dan kan hij daarna weer in de doos naar de opslag, ja toch?

Comment

Ik zou de tank niet onder de kraan uitspoelen, kans is groot dat er nog wat kalk blijft hangen aangezien het gedestilleerde water niet volledig tot aan de bovenkant komt.
                                Koop gewoon 5 liter gedestilleerd water o.i.d., kost je amper wat en dan kun je flink vooruit.
                                Qua tijd, dat moet je niet echt timen. Sowieso moet je blijven doorgaan tot er geen rook meer uit komt, maar alleen stoom. Laat hem hierna nog even 10 minuutjes pruttelen op stoom (zet hem desnoods even in een schuurtje met de opening richting buiten en de deur op een kier, deed ik ook altijd), daarna de tank leeghalen en in de opslag zetten.
                                Voor je gaat draaien is het misschien wel handig om de rookmachine vooraf thuis al te vullen met rookvloeistof en hem even door te laten blazen, zodat je op een feestje niet eerst 5 minuten stoom staat te verpruttelen. ;)

Comment

Working...
                                X