Announcement

Collapse
No announcement yet.

rookmachine langere tijd ongebruikt in opslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nu komen ze me vandaag ffe vertellen dat ik een paar dagen niet in de schuur mag komen, waar ook mn apparatuur en de stroomkabel van mn rookmachine.
    Nu heb ik toevallig hierboven een martin mania scx 500 scanner hier boven staan, zou de bijbehorende stroomkabel ook op de martin magnum 650 mogen?

Comment

Wanneer het een zelfde kabel is, zonder losse voeding of wat voor ander aanhangsel dan ook is, kan dit geen kwaad. 230 blijft 230. ;)

Comment

Als het gewoon een eurokabel is kun je die er ook gewoon aan hangen. Dat maakt geen enkel verschil uit.

Comment

wil even melden dan het gelukt is, nog een aardig tijd kwam er dikke rook uit, toen wat minder dikke rook en daarna alleen nog maar stoom (en een klein beetje rook) heb hem daarna nog even aan laten staan en daarna weer ingepakt.

Hoop dat de etages boven (en onder) mij er niets van gemerkt hebben (woon in een flat en de rookwolken stegen naar boven :P)

Comment

Wij hebben bij ons op school de JEM ZR33 (Hij stond ertussen bij Bax, herkende hem) rookmachine, we hebben ook niet 1x per week een schoolfeest maar ongeveer 1x in de 2 maanden. Ik maak altijd even tijd vrij elke week met een vriend van me om alle apparatuur schoon en stofvrij te houden (was voorwaarden voor het aanschaffen van nieuwe apparatuur) dus daar houden we ons netjes aan. De rookmachine legen we altijd na gebruik en maken hem schoon met cleaning vloeistof.

Comment

Beter is om hem in plaats van met cleaning vloeistof door te spuiten met gedestilleerd water. De cleaning vloeitsof is meer een soort van 'redmiddel'. :)

Comment

O echt? Bedankt voor het advies!

Comment

En dat jat uit het scheikunde lokaal:), athans wij wel.

Comment

Of gewoon in de winkel kopen, kost je 30 cent voor een liter ofzo..?

Comment

Wanneer een rookmachine geen vloeistof meer pompt, is dan het pompje defect of kan dit ook door een verstopping komen?
                      Last edited by Martijn-B; Wednesday-30-12-2009, 18:20.

Comment

Verstopping is mogelijk, in dat geval kun je eerst proberen om gedestilleerd water er doorheen te spuiten. Helpt dat niet, dan kun je de cleaning vloeistof proberen en als dát niet meer helpt wordt het een kwestie van kijken waar het dan precies zit.

Comment

Wel nu heb ik ook nog een vraag. vorige week donderdag heb ik mn rookdoos voor het laatst gebruikt. nu dacht ik volgende week donderdag heb ik hem toch weer nodig dus ik laat de vloeistof erin zitten. zou dit uitmaken en zo deze het nog wel doen vanavond ? :):S

Comment

Zo snel verstopt een rookmachine niet, alleen als de machine langere tijd (meerdere weken) stilstaat, heb je kans op verstopping. Dan is het dus raadzaam om hem leeg te halen;) Dus ik zeg, lekker laten zitten!

Comment

Even wat anders, mag een rookmachiene op schoon water werken? Dus, al ik op een avond een flinke peuk heb gerookt met machiene, zou het dan volstaan om hem even op schoon water te laten werken? Zie het als een vorm van uitspoelen na gebruik.
                              Last edited by JPSholland; Friday-01-01-2010, 13:26.

Comment

Sowieso gedestilleerd water gebruiken.
                                Het lijkt me sterk dat je kalk in je rookmachine wilt. :)

Durf zo 1,2,3 niet te zeggen of dat verstandig is.

Comment

Working...
                                X