Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rookvloeistof

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rookvloeistof

Door één of andere reden heeft de rook die uit mijn nieuwe WSM01 MKII komt een andere geur dan uit mijn oude Antari F-80z. Ik weet dat een nieuwe rookmachine een gek geurtje kan hebben. De machine zelf had dat ook, maar die geur is nu weg. Alleen de rook ruikt nog raar.

Ook laat hij opeens een kleverige neergeslagen laag achter op de vloer, meubilair en lampen. Vooral het glaasje voor mijn laser was opeens beslagen aan de binnenkant.
    Tevens komen er af en toe een aantal druppels uit die een meter ver kunnen vliegen. (hij staat onder een hoek van 20 graden op de grond)

Er zit op dit moment showtec lightvloeistof in, wat natuurlijk ook niet de beste is. Het is bedoelt om licht te accentueren.

Nu zoek ik dus een vloeistof die niet die kwalen heeft en als het even kan ook niet schadelijk is voor de rookmachine en andere apparatuur.

Nu heb ik goede verhalen gehoord over de ADJ vloeistoffen, maar als je kijk naar de prijs denk ik niet dat dat helpt.
    Gemaakt voor de zichtbaarheid van laser- en scannershows zonder de show te verpesten met teveel rook. Het perfecte accent voor iedere lichtshow zonder dat uw publiek hier hinder aan ondervindt.

En dan kom je al snel bij de JEM vloeistoffen. Maar daar ben ik niet bekend mee. Tevens wil ik ook niet dat het een rib uit mijn lijf kost.

Ik vind het trouwens niet erg als er een geurtje aan de rook zit. (geen Coco's, banaan of dergelijke) Maar wat die nu uitkom is gewoon vies.

Ik zou zelf toch eens JEM vloeistof uitproberen. Dat is veruit de beste vloeistof die er is.

Hiernaast heeft elke rookmachine een ander geurtje, zeker in het budgetsegment. Verdampingstemperatuur kan aardig verschillen, waardoor de geur anders kan zijn, maar ook de geproduceerde rook anders kan zijn. Een goedkope vloeistof is daar wellicht wat gevoeliger voor dan een kwalitatieve vloeistof.

Comment

Ik ben een beetje te voorbarig geweest. Er komen nu geen druppels meer een meter ver, ook de viese lucht weg.

Wel is er nog een kleverige laag op alles, vooral net voor de rookmachine. (Logisch natuurlijk) De vorige Antari F-80z had dat niet.

Laat de Jem vloeistof geen kleverige laag achter?

Welke zou ik dan moeten hebben om licht accentueren? Echt duidelijk met de namen maak Jem het niet.

Comment

Dat kleverige zit hem toch in de vloeistof denk ik. Hiernaast is je kamertje waarschijnlijk niet zo optimaal geventileerd, waardoor de nevel op een gegeven moment ergens moet neerslaan. ;)

JEM vloeistof is ontworpen uit een wat andere substantie, dat sowieso minder residu en neerslag achterlaat. Zelf gebruik ik JEM Intelligent, meer dan prima om wat licht te accentueren, trekt vanzelf weg in een lichte nevel.

Maar om licht te accentueren heb je sowieso meer aan een hazer of fazer, of je moet de output een beetje terugdraaien tot 20% o.i.d. ;)

Comment

Dan ga ik voor Jem. De kamer zit pot dicht om daglicht buiten te houden en heeft tevens geen ventilatie, ventilatie gaat normaal via de ramen.

Het is dat ik een hazer of fazer te duur vind, het is toch gewoon een zolder. (En af en toe als extra effect in een theatertje)

Ik zet hem nu inderdaad op 25% output.

Comment

Working...
          X