Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mac Mah complete LEDparset inclusief T4-balk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mac Mah complete LEDparset inclusief T4-balk

Er loopt al een topic over de Briteq LEDpar T4, oftewel een speciaal ontworpen T4 speciaal voor LEDparren, maar nu komt het relatief onbekende Mac Mah met een complete LEDparset welke nog eens hartstikke compact is. De LEDprojectors (want je kunt het eigenlijk geen parren noemen) zijn hartstikke dun en daardoor zeer handig ontworpen voor transport. In combinatie met de speciale T4 heb je eigenlijk hetzelfde effect als een conventionele T4, maar dan een stuk beter opgezet. Immers, het elektriciteitsverbruik is stukken lager (zeker wanneer je met meerdere T4's wilt werken), de LED's gaan stukken langer mee en de LEDs produceren vrijwel geen warmte.

Deze set wordt ook nog eens geleverd met een voetpedaal en een stoffen tas om het geheel te transporteren. De T4 heeft 16 DMX-kanalen, welke staan voor R+G+B+controlekanaal. Dit controlekanaal kan diverse opties bieden afhankelijk van de ingestelde waardes. Zo kan full on, blackout, stroboscoop en muziekgestuurd hiermee worden ingesteld.

De LEDs die ingebouwd zitten in de projectoren hebben een afstralingshoek van 60 graden, waardoor een MFL tot flood-effect ontstaat. De foto's die in de webshop worden getoond laten zien dat de lichtopbrengst redelijk netjes lijkt, maar eigenlijk zou ik het effect wel eens willen zien wanneer deze naast een normale 300w halogeenpar wordt gehouden. Desalniettemin kun je nu wel met deze vier projectoren dezelfde kleuren aannemen als één conventionele halogeenpar, dus op dat gebied heft het zich weer op.

Eigenlijk verwacht ik dat meerdere merken zich zullen richten op deze manier van projectoren maken. Zeker omdat deze manier zeer compact is en de voordelen zwaar in de meerderheid zijn in vergelijking met de eventuele nadelen. In tegenstelling tot de BriteQ balk kan deze T4 wél zelfstandig werken, omdat hier ingebouwde programma's ingebouwd zitten.

Ben benieuwd naar de ervaringen. :)

Linkje webshop

Leuk systeem inderdaad, al die extra ruimte die je bij een normale par nodig hebt is eigelijk overbodig als je led gebruikt. We zijn het alleen gewend, vandaar dat de led par er hetzelfde uitziet. Nu is dit nieuw en ik denk dat dit een lamp model is die we in de toekomst alleen maar gaan zien.

Ik was eergister in een discotheek waar ze allerlei nieuwe ledparren hadden aangeschaft. Het effect was meer dan goed (ze waren zelfs gedimpt) als je er maar genoeg gebruikt. Een minpuntje vond ik wel de koude kleur die led parren maken ten opzichte van de normale parren. Hierdoor wordt toch minder sfeer gecrieert.

Eurolilte heeft hetzelfde setje. Als je benieuwd bent naar de lichtopbrengst:
    filmpje youtube
    Last edited by roderickk; Monday-09-02-2009, 15:01.

Comment

Nogmaals link bax-shop.nl, link deed het niet.

Over het product zelf: ik denk dat vooral de compactheid het een goed product maakt. Drive-in shows, mobiele discotheken etc. die te kampen zitten met vervoern hebben natuurlijk ontzettend veel aan compacte apparatuur, en als je je parren dus kunt vervangen door deze compacte dingetjes, kun je echt veel ruimte over houden. Wel waar wat Roderickk zegt, de kleuren zijn wat kil maar deze vervagen ook niet, dus dat is weer een voordeel.

Lijkt mij een product met potentie door zijn compacte behuizing en vele (ingebouwde) mogelijkheden!
      Last edited by LaRoche; Monday-09-02-2009, 21:54.

Comment

Als drive-in show eigenaar denk ik eigenlijk heel anders over deze led verlichting. Door zijn compacte ontwerp komt het voor mij goedkoop over. En ik verwacht dat de professionele drive-in disco's niet snel overstappen op zulke verlichting althans niet als basisverlichting. Voor decoratie gebruik zie ik er meer voordeel in omdat het minder ruimte op de grond in neemt, dus weer veiliger omdat mensen er minder snel over struikelen.

Het vervoersprobleem speelt natuurlijk voor elke drive-in show wel, maar ik denk dat alle (middel)grote drive-ins hun vervoer goed hebben geregeld en dat het écht de oplossing is voor de kleinere onder ons.

Comment

Ik ben juist van mening dat het een kwestie van wennen is. Bij de introductie van de LEDpar waren er veel opmerkingen over het aanblik, dat je de diverse LEDs zag zitten. Echter, dit is inmiddels al redelijk algemeen geaccepteerd. Ik verwacht eigenlijk ook dat deze fixtures op het gemak steeds meer zullen worden gebruikt. Ik vind ook niet direct dat het goedkoop overkomt, dat is denk ik een kwestie van persoonlijke smaak. Ook denk ik niet dat een klant het zal uitmaken of je nu met LEDparren komt of met deze fixtures. Zolang er maar leuk licht uit komt en het netjes knippert of van kleur wisselt zal het hun een worst wezen. ;)

Maar denk er eens over na. Voor de plek die één T4 normaal inneemt, kun je er nu twee van deze inleggen. Dat is al een factor 2. ;)

Comment

Nu ziet het er nog goedkoop uit, dat ben ik helemaal met Citybeatz eens. Over een paar jaar als veel mensen hiervan gebruik maken staat het al een stuk minder goedkoop. Ook voor grotere bedrijven is dit een oplossing natuurlijk. Elke extra vierkante meter minder huren is mooi meegenomen...

Comment

Originally posted by roderickk View Post
              Over een paar jaar als veel mensen hiervan gebruik maken staat het al een stuk minder goedkoop. Ook voor grotere bedrijven is dit een oplossing natuurlijk. Elke extra vierkante meter minder huren is mooi meegenomen...
              Het enige aspect wat in overweging wordt genomen is het ruimte gebrek / vervoer probleem. Vergeet niet dat een parcan al tientallen jaren bestaat en dit door 95% van de drive-in shows, dj's, verhuur bedrijven wordt gebruikt.

De overstap naar LED parren in vervanging van traditionele parverlichting neemt (tot heden) ook nog geen serieuze vormen aan. Ik denk daarom ook niet dat deze soort verlichting massaal wordt gebruikt, het blijft zeker een leuke keuze tussen de "echte" par vorm of deze platte led spots.

Er zijn zeker toepassing voor te verzinnen waar ze helemaal tot hun recht kunnen komen, denk hierbij het uit lichten van objecten. De tijd zal het leren!

Zijn er toevallig drive-in shows/dj's/rental die gebruik maken van led parren of deze mac mah led verlichting?

Comment

Dat er nog niet zo gigantisch veel LEDparren te pas en te onpas worden gebruikt ligt momenteel nog aan de lichtopbrengst en de vorm van de lichtopbrengst. (Ik vind de bundel van de OEM ledpar ronduit lelijk...) Echter, de technieken blijven niet stilstaan en het is ook niet voor niets dat diverse lichteffecten al zijn uitgevoerd in een LED-versie. Denk eens aan de oude Vertigo welke ooit beschikte over 2x300 watt lampjes. Nu heeft deze een LED-matrixje d'r in zitten en kunnen deze per kleur oplichten.
                Ook de oude moonflower, voorzien van LED's.
                En wat niet te denken van de Double Derby, die ook al een LED-matrixje heeft?

Qua effectverlichting presteren de LEDs al best goed, alleen voor het conventionele licht presteren ze nog niet helemaal optimaal. Maar als ik op de foto's van dit setje afga lijkt de lichtopbrengst me redelijk oké. Ik zou ze wel eens live willen zien. :)
                American DJ heeft trouwens ook al Diffusion filters op de markt gebracht, speciaal voor LEDparren. Deze zorgen voor een flood-achtig effect en een betere aanblik van de parren. (In plaats van de diverse LEDpuntjes zie je dan eerder de kleurensamenvoeging van de diverse LEDjes.) Ook die technologie wordt ontwikkeld en er is best kans dat hierop wordt doorgegaan.

Comment

Die filters bestaan al een tijdje.. Maakt het inderdaad stukken mooier.

Heb deze lichtset gezien bij een andere licht en geluid leverancier, maar het bevalt mij nog niet geef mij maar een par-can vind dit iets te plat en het ziet er al snel uit van is dit alles...
                  Voor de rest is het effect super maar ze kunnen beter zo,n mooie balk maken voor led-parren denk dat het dan populair zal worden.

Ben het ook met rick eens een gewone ouderwetse par is warmer en mooier al met al zijn met led-parren de mogelijkheden oneindig.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Qua effectverlichting presteren de LEDs al best goed, alleen voor het conventionele licht presteren ze nog niet helemaal optimaal. Maar als ik op de foto's van dit setje afga lijkt de lichtopbrengst me redelijk oké. Ik zou ze wel eens live willen zien. :)
                    American DJ heeft trouwens ook al Diffusion filters op de markt gebracht, speciaal voor LEDparren. Deze zorgen voor een flood-achtig effect en een betere aanblik van de parren. (In plaats van de diverse LEDpuntjes zie je dan eerder de kleurensamenvoeging van de diverse LEDjes.) Ook die technologie wordt ontwikkeld en er is best kans dat hierop wordt doorgegaan.
                    Dat ben ik het helemaal met je eens, wij werken o.a. met de ADJ Spectrum FX-2 led effect en die komen toch goed voor de dag!

Comment

Klein kickje... ik denk toch dat deze projectoren meer op de markt gaan komen want ook JB Systems is met een vergelijkbaar setje gekomen. Schijnt krachtiger te zijn dan traditionele parren, maar dat is een kwestie van uittesten.
                      Het zijn wel hele compacte dingen zie ik. Het enige nadeel blijf ik nog steeds vinden dat je de losse LEDs ziet wanneer je een kleurenmix maakt. Wellicht tijd voor een goede diffusion filter die de losse bundeltjes mooi samenvoegt. :)

Comment

Ziet er prima uit, ben erg benieuwd naar de lichtopbrengst!

Comment

Ik denk dat je beter LED kunt kopen omdat over een paar jaar de traditionele halogeen LAMP misschien verboden is.

Comment

Ik wacht liever op een fatsoenlijke frost filter, waardoor je niet meer die afzonderlijke LEDs ziet zitten bij LEDparren en spots. Deze is er wel al, maar neemt veel lichtopbrengst in beslag.

Comment

Waar kan ik die filters vinden heeft bax die ook?

Comment

Working...
                              X