op basis van meer dan 94.915 klantreviews
Assortiment
Acties & Promoties
Informatie

Waar is mijn pakket?

Hoe volg ik mijn Bax Music pakket? Waar vind ik het tracking-nummer? Hoeveel afleverpogingen doet de bezorger? Je vindt hier antwoord op al je aflever-vragen.

Bestelling volgen | Afleveren bij buren | Bezorginformatie per vervoerder

Bestelling volgen

Wanneer we je bestelling verzenden, sturen we je een tracking-nummer via e-mail. Met dit tracking-nummer kun je je pakket volgen.

  • Als je deze code 's avonds of 's nachts krijgt, kun je hem pas de volgende ochtend gebruiken.
  • Geen tracking-nummer gekregen? Kijk in je 'Ongewenste mail' of 'Spam'.
  • Als een speciale koerier je bestelling komt bezorgen, krijg je geen tracking-nummer.

Afleveren bij de buren?

Of het mogelijk is om je pakket bij de buren te bezorgen, verschilt per vervoerder. Ook kun je bij sommige vervoerders de bezorgwensen aanpassen voor of na de eerste afleverpoging. Hieronder lees je, per vervoerder, wat de mogelijkheden zijn.

Tips:

  • Weet je van tevoren dat je niet thuis zult zijn? Kies tijdens het bestelproces op onze website voor Afhalen (tijdens de stap 'leveringsmethode'). Selecteer vervolgens een afhaalpunt naar keuze.
  • Daarnaast kun je bij ons kiezen voor een specifieke bezorgdatum.
  • Bekijk ons volledige overzicht van bezorg-services.

Bezorginformatie per vervoerder

Bax Music werkt in Nederland samen met de vervoerders DHL, PostNL en UPS. Tijdens het bestelproces (onder de stap 'leveringsmethode') zie je een overzicht met de mogelijke vervoerder(s). Dit is afhankelijk van de verzendopties die je hebt gekozen. Kies je bijvoorbeeld voor de 'Avondbezorging'-service, dan kan de vervoerder alleen DHL zijn. Hieronder lees je per vervoerder hoe het afleveren van pakketten in zijn werk gaat.

   

+ DHL

CO2-neutraal: bij DHL ben je verzekerd van CO2-neutrale verzending. Lees meer over de samenwerking tussen Bax Music en DHL.

Zo werkt bestellen en bezorgen bij DHL:

DHL bezorging

DHL Bezorging

Thuisbezorging

Kies in de Bax Music winkelwagen voor één van de volgende opties: 

  • DHL: thuisbezorgd tussen 11:00 en 18:00 uur. 
  • DHL “Avondbezorging”: thuisbezorgd tussen 17:30 en 21:30 uur

Voor 23:00 uur besteld? Dan heb je het pakket de volgende dag in huis. Let op: bestel je op zaterdag, dan wordt het op maandag bezorgd.

Bij bestellingen vanaf € 350 krijg je van DHL een code in je mail die je aan de bezorger laat zien. Zonder code kan je bestelling niet overhandigd worden. Dit is om ervoor te zorgen dat een pakket altijd bij de juiste persoon komt.

Bezorging bij afhaalpunt

Kies in de Bax Music winkelwagen voor DHL Afhaalpunt. Het pakket wordt bezorgd bij één van de 3500 DHL ServicePoints. Je mag zelf kiezen welke. 

Goed om te weten:

  • Wacht altijd tot je een e-mail hebt gekregen, of een bericht in de Mijn DHL app waarin staat dat het pakket klaar ligt. Meestal is dit rond 13:00 uur.
  • Het pakket wordt zeven dagen bewaard. Daarna gaat het terug naar Bax Music. 
  • Neem een legitimatiebewijs mee!
  • Controleer altijd wat de openingstijden zijn van het DHL ServicePoint.

Je bestelling volgen

  • Wanneer we je bestelling verzenden, krijg je van Bax Music een track en trace-link via e-mail. Dit is meestal 's avonds of 's nachts.
  • Vanaf de volgende ochtend gebruik je de code om je bestelling te volgen
  • Hiermee kun je ook zien in welk tijdvak de bestelling bezorgd wordt (let op: dit is altijd een schatting). DHL geeft een tijdvak van 2 uur (soms 4 uur).

Bezorgafspraak veranderen

Je kunt je bezorgafspraak bij DHL nog veranderen. Dit werkt zo:

  • 1. Volg de track en trace-link die je van ons via e-mail hebt gekregen. Werkt deze nog niet? Probeer het de volgende ochtend opnieuw.
  • 2. Als het goed is, wordt je zending nu geopend op de DHL website. Je kunt ook gebruikmaken van de Mijn DHL app (Android of Apple) voor smartphone en tablet.  
  • 3. Verander je bezorgafspraak. Je kunt kiezen uit:
    • Bezorging op een andere dag en tijd naar keuze.
    • Ophalen bij een DHL ServicePoint naar keuze.
    • Bezorging bij de buren (inclusief keuze huisnummer)
    • Bezorging op een Afgesproken Plek, bijvoorbeeld de schuur of een afdakje.

Tot wanneer kan ik mijn wijziging doorgeven?

Dit kan nog tot het moment van levering!

Kan ik mijn pakket ook op een heel ander adres laten bezorgen?

Nee, je kunt alleen kiezen uit de opties hierboven. 

Niet thuis?

Heb je gekozen voor thuisbezorging, maar was je niet thuis toen de bezorger aanbelde? En paste het niet door de brievenbus?

Als je niets doet:

  • DHL kijkt eerst of het pakket bij de buren bezorgd kan worden.
  • Lukt dat niet, dan gaat het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint. Je kunt het vanaf de volgende dag ophalen. 

Wat je nog kan doen (geef je keuze voor 23:59 uur door):

  • Opnieuw laten bezorgen op een andere dag en ander tijdvak. 
  • Op een ander DHL ServicePoint laten bezorgen.
  • Op een andere dag bij de buren laten bezorgen

Geef je keuze door via de DHL website of de Mijn DHL app.

+ PostNL

CO2-neutraal: bij PostNL ben je verzekerd van CO2-neutrale verzending.

Thuisbezorging

  • PostNL bezorgt tot 21:30 uur op maandag tot en met zaterdag.
  • Voor 23:00 uur besteld? Dan heb je het pakket de volgende dag in huis. Let op: bestel je op zaterdag, dan wordt het op maandag bezorgd.

Bezorging bij afhaalpunt

Kies in de Bax Music winkelwagen voor PostNL-punt. Het pakket wordt bezorgd bij één van de ruim 4000 PostNL-punten. Je mag zelf kiezen welke. 

Goed om te weten:

  • Wacht altijd tot je een e-mail hebt gekregen, of een bericht in de PostNL-app waarin staat dat het pakket klaarligt.
  • Het pakket wordt zeven dagen bewaard. Daarna gaat het terug naar Bax Music. 
  • Neem een legitimatiebewijs mee!
  • Controleer altijd wat de openingstijden zijn van het PostNL-punt.

Je bestelling volgen

  • Wanneer we je bestelling verzenden, krijg je van Bax Music een track en trace-link via e-mail. Dit is meestal 's avonds of 's nachts.
  • Vanaf de volgende ochtend gebruik je de link om je bestelling te volgen
  • Je ziet dan een schatting van het tijdvak waarbinnen de bestelling bezorgd wordt. Het is mogelijk dat dit tijdvak verandert gedurende de dag.

Bezorgafspraak veranderen

Je kunt je bezorgafspraak bij PostNL nog veranderen. Dit werkt zo:

  • 1. Volg de track en trace-link die je van ons via e-mail hebt gekregen. Werkt deze nog niet? Probeer het de volgende ochtend opnieuw.
  • 2. Als het goed is, wordt je zending nu geopend op de PostNL website. Je kunt ook gebruikmaken van de PostNL-app (Android of Apple) voor smartphone en tablet.  
  • 3. Je kunt de bezorgafspraak nog aanpassen tot je 'Gesorteerd' ziet staan.
  • 4. Verander je bezorgafspraak. Je kunt kiezen uit:
    • Bezorging op een andere dag naar keuze.
    • Ophalen bij een PostNL-punt naar keuze.
    • Bezorging bij de buren.
    • Bezorging op een afgesproken plek, bijvoorbeeld in de schuur of onder een afdakje.

Kan ik mijn pakket ook op een heel ander adres laten bezorgen?

Nee, je kunt alleen kiezen uit de opties hierboven. 

Niet thuis?

Heb je gekozen voor thuisbezorging, maar was je niet thuis toen de bezorger aanbelde? En paste het niet door de brievenbus?

Als je niets doet:

  • PostNL kijkt eerst of het pakket bij de buren bezorgd kan worden.
  • Lukt dat niet, dan gaat het pakket naar het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Je kunt het vanaf de volgende dag ophalen. 
+ Speciale koerier

Speciale koerier

Als je gebruikmaakt van bijvoorbeeld onze VIP Service, dan wordt je pakket bezorgd door een koerier van Bax Music zelf. In zulke gevallen nemen we altijd eerst contact met je op om een bezorgafspraak te maken.

  • Bezorging bij de buren, een tweede afleverpoging, of ophalen bij een afhaalpunt zijn niet mogelijk.
  • Je krijgt geen Track & Trace-code.

 Meer informatie over speciale bezorg-opties

Zie ook

 Verzenden & Bezorgen
 Deellevering
 Bezorging in het buitenland
 Afleveradres wijzigen
 Bestelling niet ontvangen
 Levertijden
 Bestelling plaatsen

 

Vergelijk je gear (1/10)