- Home /
- Pro Audio /
- Audio randapparatuur /
- Equalizer /
- Behringer /
- Behringer ULTRACURVE PRO DEQ2496 processor/equalizer
Behringer ULTRACURVE PRO DEQ2496 processor/equalizer
Uit assortiment, dit product is niet meer te bestellen.
Artikelnr: B-DEQ2496 Bax Music Garantie: Op dit product krijg je 3 jaar Bax Music Garantie (bij registratie bij Behringer binnen 90 dagen na aankoop), zonder registratie krijg je 2 jaar Bax Music Garantie.
Algemeen
De DEQ 2496 is een digitale 24bit/96 kHz EQ/RTA processor, die bij zowel budget-systemen als de wat uitgebreidere setups wordt gebruikt. De lage prijs gecombineerd met de oneindige functionaliteit zorgt voor talloze mogelijkheden die uw setup een stuk beter laat klinken!
Allereerst is er een grafische equalizer geïntegreerd. Hierdoor kunt u naar eigen wens het geluid kleuren en bepaalde frequenties boosten of afzwakken om een perfecte balans op iedere locatie te creëren. De equalizer kan zowel grafisch als parametrisch worden ingesteld.
Verder is er een feedback destroyer aanwezig. Het hele frequentie-spectrum wordt door het apparaat geanalyseerd en frequenties die rondzingen veroorzaken worden vanzelf gedempt of weggenomen. Hierdoor wordt de klank gewaarborgd en staat het systeem niet continu te piepen.
Specificaties
Productkenmerken
19 inch-rackformaat | 1 U |
---|---|
Aantal kanalen | 2 |
Duurzaamheid product | niet gespecificeerd |
Feedback-detectie/destroyer | ja |
Frequentiebanden per kanaal | > 30 banden |
Ingebouwde compressor | ja |
Ingebouwde limiter | ja |
Schakelbare boost/cut | ja |
Type analoge audio ingang(en) | line in gebalanceerd (XLR), microfooningang (XLR) |
Type analoge audio uitgang(en) | line out gebalanceerd (6.3 mm TRS jack), line out gebalanceerd (XLR) |
Voorzien van buizen | nee |
Gewicht en afmetingen inclusief verpakking
Gewicht (incl. verpakking) | 3,3 kg |
---|---|
Afmeting (incl. verpakking) | 52,5 x 30,5 x 10,5 cm |
Productspecificaties
- hoge resolutie processor voor alle EQ, RTA en dynamische applicaties
- 4 EQ modules (31 band graphic EQ, 10 band parametric EQ, feedback destroyer plus 3 dynamic EQs per stereo kanaal)
- compressor/expander functie met piek limiter per stereo kanaal
- VPQ (Virtual Paragraphic EQ) optie
- hoge resolutie 61 band real-time FFT analyzer met extra automatische EQ functie
- multi-functionele level meters
- 64 gebruiker memories
- aparte RTA mic/line input met phantom voeding
- AKM 24-bit/96 kHz A/D en D/A converters (113 dB)
- makkelijke update van software
- XLR connectors, stereo aux output, AES/EBU en S/PDIF inputs en outputs
- frequentiebereik: 20 tot 20.000 Hz
- noise generator: 0 tot -60dB roze ruis (1kHz)
- presets: ruimte voor 64 presets met naam (16 karakters), op te roepen en te wijzigen
- netspanning: 85 - 230V DC, 50/60 Hz
- opgenomen vermogen: 10W maximaal
- zekering: T 1A H
- netspannings-aansluiting: IEC naar Schuko kabel
- afmetingen: 45 x 483 x 217 mm
- gewicht: 2.05 kg
Reviews uit andere landen
Vertaal alle reviews naar het Nederlands Originele reviews bekijken
hoe kan je de Behringer ULTRACURVE PRO DEQ2496 ombouwen.
ik zie dat hij voorlopig niet leverbaar is.
ik vind een gaaf ding.
Hiervoor had ik een Marantz dm7025 versterker en klipish speakers , die verbleken met hetgeen ik nu heb staan voor de helft van de prijs zowat .
Heel m'n rack komt van bij Bax shp , snelle levering , en tot nu toe geen problemen met het geleverde materiaal . En de prijs is scherp . Top ,
Ik zou graag 10 op 5 sterren geven maar dit gaat helaas niet
The Behringer DEQ when modified with this new circuit is capable of less than 0.0005% THD and IMD from analog input to output.
met deze upgrade, veranderd deze deq helemaal , echt in een pro setup . geen vervorming en vervelende hhisss meer .
Dus deze dsp is goed , als je iets meer wil spenderen dan aankoop prijs , en je een beetje handig bent met solderen( ja dan vervalt de garantie ), is dit een top productt , waar zelfs dolby lake lm44 het moeilijk tegen heeft !
Ik was eigenlijk op zoek naar een betaalbare graphic analizer met display en vele frequentiebanden.
Dit omdat mijn gehoor me soms in de steek laat , en nee , dit komt niet door luide muziek . ;-)
Voor mij is zo een apparaat dus een enorm hulpmiddel doordat het het geluid zichtbaar maakt .
Bij mijn zoektocht kwam ik allerhande , veel te dure (voor hobbyist) toestellen tegen tot ik de
"behringer DEQ2496" tegenkwam. Zeer betaalbaar en heeft heel wat meer in zijn mars dan wat ik zocht.
Analoog naar digitaal converteren en andersom is één voorbeeldje.
Ook een uiterst interessant ding is de peak/rms meter die tegelijk alle info toont die je nodig hebt.
De peak / hold van graphic analizer zijn volledig naar wens in te stellen.
En zo zijn er nog vele instellingen en parameters aan te passen.
kortom,
ik ben nooit echt behringer fan geweest, maar ik moet toegeven dat dit toestel voldoet aan meer dan alle verwachtingen. (andere toestellen die ik ooit heb gebruikt trouwens ook)
Waarom men zo dikwijls behringer afkraakt is me nog steeds niet duidelijk.
Van kwaliteit op termijn, robuustheid en levensduur kan ik me nog niet uitspreken.
VANWEGE HUN LAGE PRIJZEN MISSCHIEN ????
Mijn excuses behringer ....
Peter
Toestel is voor mijn home cinema en aangestoten voor mijn Ftont Altec VOT
Doet wat hij moet doen en begin met calibratie
Veel mogelijkheide en dus vraag een beetje tijd om alles te begrijpen
Super tevreden
Tweede besteld om mijn center te besturen
In low-budget live situaties wordt hij vaak en naar tevredenheid ingezet. Er zijn er in de loop der jaren enorm veel van verkocht. Maar veel 'serieuze' geluidstechnici halen er hun neus voor op. Ook zijn er veel klachten te horen over de bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. De één wil nooit meer zonder DEQ2496, de ander zweert het merk Behringer voorgoed af.
De laatste jaren is er een groeiende groep van HiFi-enthousiastelingen die dit apparaat ook ontdekt hebben. Niet zo vreemd, als je bedenkt dat veel merken die zichzelf serieus nemen op dit gebied, hun versterkers nog nauwelijks, of helemaal niet, voorzien van een toonregeling. De 'puurheid' van het audiosignaal staat centraal bij deze groep audiofielen. Het is hun goed recht.
Zelf denk ik, voorheen geluidstechnicus maar ook lichtelijk behept met het HiFi virus, daar heel anders over. Er bestaat geen 'originele opname' die 'precies zo moet worden weergegeven als de artiest dan wel geluidstechnicus het bedoeld heeft'. Het enige origineel bestaat tegenwoordig uit enen en nullen, die door geluidsapparatuur thuis worden omgezet, versterkt en weergegeven. Die apparatuur zal nooit dezelfde zijn als die in de studio gebruikt wordt. En dan heb ik het nog niet eens over die ene, zo ongelooflijk onderschatte factor: de akoestiek van de kamer. En de allerbelangrijkste factor: je eigen smaak qua muzikale weergave. Want jij moet het immers mooi vinden wat je hoort. En hoe meer mogelijkheden je daarvoor hebt om dat te verwezenlijken, hoe beter. Hier komt de Behringer om de hoek kijken.
Ik ga hier verder niet in op alle mogelijkheden en specificaties, die kun je overal vinden. Ik geef hier alleen mijn persoonlijke antwoord op de vraag: heeft het als HiFi-fan of audiofiel zin om de Behringer aan te schaffen? Ik heb hem gekocht, gebruik hem nu een kleine week en hier volgen mijn indrukken.
De Behringer is via de tape-loop van mijn Yamaha A-S700 aangesloten. Dit heeft als voordeel dat je via de versterker de klank van al je geluidsbronnen kunt beïnvloeden. Het nadeel: omdat de Yamaha puur analoog is, wordt het signaal in de Behringer eerst gedigitaliseerd, daarna weer analoog gemaakt. En dat door een apparaat dat nog niet de helft kost van wat een audiofiel alleen al aan een DAC zou uitgeven... dat kan toch nooit wat zijn?
Jawel, het kan wel wat zijn. Maar je moet een paar nadelen op de koop toe willen nemen. Eerst de pluspunten:
Het apparaat is zeer flexibel en heeft heel veel mogelijkheden. Ik heb tot nu toe alleen de grafische equalizer gebruikt, de parametrische equalizer, en de stereo imager (width). De rest heb ik niet nodig.
Die onderdelen van het apparaat werken uitstekend. Ook vond ik de bediening van de Behringer veel eenvoudiger dan ik vaak op internet in reviews ben tegengekomen. De manual heb ik nog niet eens uit de folie gehaald, en ik heb al allerlei presets van gecombineerde modules aangemaakt.
Ik heb ondervonden dat in veel situaties de Behringer het eindresultaat kan verbeteren. Denk aan die staande golf van 100 Hz waardoor je wegdreunt in de kamer. Met de parametrische eq haal je hem er zó mee uit zonder dat de rest van de bas er onder lijdt. Ook zonder de optionele meetmicrofoon. Staan je boxen wat dicht bij elkaar of speel je heel zacht? Het verhogen van de 'width' geeft absoluut meer ruimtelijkheid. Vind je je speakers wat dof klinken? Met de grafische eq laat je het geluid weer sprankelen. Zelf heb ik gehoorverlies boven de 8 kHz, met de Behringer kan ik dit eenvoudig corrigeren. Eindelijk klinkt muziek weer fris in mijn oren. En dankzij de presets kun je heel gemakkelijk van 'sound' wisselen.
De Behringer is goedkoop, klinkt muzikaal, heeft veel mogelijkheden en is eenvoudig te bedienen. Maar hij heeft ook enkele zwakke punten.
Ik heb zeer zorgvuldig geluisterd naar de verschillen tussen de directe klank van mijn Yamaha versterker, en met de Behringer in ertussenin. Conclusie: Een zeer lichte toename van ruis en brom, die echter zodanig klein is dat je wel heel extreem moet spelen om hier last van te krijgen of überhaupt op te merken. Ik moest de volumeknop van mijn versterker bijna helemaal opendraaien om er iets van te horen en dat zijn toch heel wat Watts. Erger is, dat als de Behringer zijn werk doet er een klein, maar voor audiofielen zeker hoorbare achteruitgang in transparantie en weergave van details plaatsvindt. Ik vermoed dat de Behringer nog beter zal klinken als je de digitale in- en uitvoer gebruikt, zodat de interne AD/DA converter omzeild wordt. Dit heb ik helaas niet kunnen testen.
Zelf merk ik dat ik daardoor steeds een afweging maak in welk geval ik de Behringer wel of niet gebruik. Tot nu toe staat hij bijna altijd aan en dat zegt wel iets. Een audiofiel met een high-end installatie zal vermoedelijk andere keuzes maken.
Toen ik de racksteunen eraf schroefde, die staan immers wat vreemd bij de rest van mijn HiFi-apparatuur, bleek dat die een integraal onderdeel vormen van de behuizing waardoor je via de zijkant zó het apparaat in kijkt. Maar weer snel teruggezet dus. Ook de grote witte letters op de bovenkant detoneren nogal.
Hinderlijk is dat de helderheid van het display niet in te stellen is en het felle oranje daardoor nogal overheersend kan zijn. Voordeel is wel dat je hem zodanig in kunt stellen dat hij twee kekke VU-meters toont, dus dat is een pleister op de wonde.
CONCLUSIE: je maakt van een slechte stereo-installatie met de Behringer geen wereld van verschil, maar finetunen van een goede installatie werkt uitstekend. Wil je meer controle over hoe je HiFi in jouw kamer klinkt, dan is de Behringer zeker interessant. Ik ben er tevreden mee; verwacht alleen geen echte high-end prestaties.
+ veel mogelijkheden om geluid te verbeteren
+ bedieningsgemak
+ prijs / kwaliteit verhouding
- klein verlies van transparantie in het signaal
- cosmetisch gezien detoneert de Behringer in een stereo-installatie
- twijfels over kwaliteit en levensduur
Wat dit laatste betreft: Bax geeft drie jaar garantie, dus voorlopig hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
In low-budget live situaties wordt hij vaak en naar tevredenheid ingezet. Er zijn er in de loop der jaren enorm veel van verkocht. Maar veel 'serieuze' geluidstechnici halen er hun neus voor op. Ook zijn er veel klachten te horen over de bouwkwaliteit en betrouwbaarheid. De één wil nooit meer zonder DEQ2496, de ander zweert het merk Behringer voorgoed af.
De laatste jaren is er een groeiende groep van HiFi-enthousiastelingen die dit apparaat ook ontdekt hebben. Niet zo vreemd, als je bedenkt dat veel merken die zichzelf serieus nemen op dit gebied, hun versterkers nog nauwelijks, of helemaal niet, voorzien van een toonregeling. De 'puurheid' van het audiosignaal staat centraal bij deze groep audiofielen. Het is hun goed recht.
Zelf denk ik, voorheen geluidstechnicus maar ook lichtelijk behept met het HiFi virus, daar heel anders over. Er bestaat geen 'originele opname' die 'precies zo moet worden weergegeven als de artiest dan wel geluidstechnicus het bedoeld heeft'. Het enige origineel bestaat tegenwoordig uit enen en nullen, die door geluidsapparatuur thuis worden omgezet, versterkt en weergegeven. Die apparatuur zal nooit dezelfde zijn als die in de studio gebruikt wordt. En dan heb ik het nog niet eens over die ene, zo ongelooflijk onderschatte factor: de akoestiek van de kamer. En de allerbelangrijkste factor: je eigen smaak qua muzikale weergave. Want jij moet het immers mooi vinden wat je hoort. En hoe meer mogelijkheden je daarvoor hebt om dat te verwezenlijken, hoe beter. Hier komt de Behringer om de hoek kijken.
Ik ga hier verder niet in op alle mogelijkheden en specificaties, die kun je overal vinden. Ik geef hier alleen mijn persoonlijke antwoord op de vraag: heeft het als HiFi-fan of audiofiel zin om de Behringer aan te schaffen? Ik heb hem gekocht, gebruik hem nu een kleine week en hier volgen mijn indrukken.
De Behringer is via de tape-loop van mijn Yamaha A-S700 aangesloten. Dit heeft als voordeel dat je via de versterker de klank van al je geluidsbronnen kunt beïnvloeden. Het nadeel: omdat de Yamaha puur analoog is, wordt het signaal in de Behringer eerst gedigitaliseerd, daarna weer analoog gemaakt. En dat door een apparaat dat nog niet de helft kost van wat een audiofiel alleen al aan een DAC zou uitgeven... dat kan toch nooit wat zijn?
Jawel, het kan wel wat zijn. Maar je moet een paar nadelen op de koop toe willen nemen. Eerst de pluspunten:
Het apparaat is zeer flexibel en heeft heel veel mogelijkheden. Ik heb tot nu toe alleen de grafische equalizer gebruikt, de parametrische equalizer, en de stereo imager (width). De rest heb ik niet nodig.
Die onderdelen van het apparaat werken uitstekend. Ook vond ik de bediening van de Behringer veel eenvoudiger dan ik vaak op internet in reviews ben tegengekomen. De manual heb ik nog niet eens uit de folie gehaald, en ik heb al allerlei presets van gecombineerde modules aangemaakt.
Ik heb ondervonden dat in veel situaties de Behringer het eindresultaat kan verbeteren. Denk aan die staande golf van 100 Hz waardoor je wegdreunt in de kamer. Met de parametrische eq haal je hem er zó mee uit zonder dat de rest van de bas er onder lijdt. Ook zonder de optionele meetmicrofoon. Staan je boxen wat dicht bij elkaar of speel je heel zacht? Het verhogen van de 'width' geeft absoluut meer ruimtelijkheid. Vind je je speakers wat dof klinken? Met de grafische eq laat je het geluid weer sprankelen. Zelf heb ik gehoorverlies boven de 8 kHz, met de Behringer kan ik dit eenvoudig corrigeren. Eindelijk klinkt muziek weer fris in mijn oren. En dankzij de presets kun je heel gemakkelijk van 'sound' wisselen.
De Behringer is goedkoop, klinkt muzikaal, heeft veel mogelijkheden en is eenvoudig te bedienen. Maar hij heeft ook enkele zwakke punten.
Ik heb zeer zorgvuldig geluisterd naar de verschillen tussen de directe klank van mijn Yamaha versterker, en met de Behringer in ertussenin. Conclusie: Een zeer lichte toename van ruis en brom, die echter zodanig klein is dat je wel heel extreem moet spelen om hier last van te krijgen of überhaupt op te merken. Ik moest de volumeknop van mijn versterker bijna helemaal opendraaien om er iets van te horen en dat zijn toch heel wat Watts. Erger is, dat als de Behringer zijn werk doet er een klein, maar voor audiofielen zeker hoorbare achteruitgang in transparantie en weergave van details plaatsvindt. Ik vermoed dat de Behringer nog beter zal klinken als je de digitale in- en uitvoer gebruikt, zodat de interne AD/DA converter omzeild wordt. Dit heb ik helaas niet kunnen testen.
Zelf merk ik dat ik daardoor steeds een afweging maak in welk geval ik de Behringer wel of niet gebruik. Tot nu toe staat hij bijna altijd aan en dat zegt wel iets. Een audiofiel met een high-end installatie zal vermoedelijk andere keuzes maken.
Toen ik de racksteunen eraf schroefde, die staan immers wat vreemd bij de rest van mijn HiFi-apparatuur, bleek dat die een integraal onderdeel vormen van de behuizing waardoor je via de zijkant zó het apparaat in kijkt. Maar weer snel teruggezet dus. Ook de grote witte letters op de bovenkant detoneren nogal.
Hinderlijk is dat de helderheid van het display niet in te stellen is en het felle oranje daardoor nogal overheersend kan zijn. Voordeel is wel dat je hem zodanig in kunt stellen dat hij twee kekke VU-meters toont, dus dat is een pleister op de wonde.
CONCLUSIE: je maakt van een slechte stereo-installatie met de Behringer geen wereld van verschil, maar finetunen van een goede installatie werkt uitstekend. Wil je meer controle over hoe je HiFi in jouw kamer klinkt, dan is de Behringer zeker interessant. Ik ben er tevreden mee; verwacht alleen geen echte high-end prestaties.
+ veel mogelijkheden om geluid te verbeteren
+ bedieningsgemak
+ prijs / kwaliteit verhouding
- klein verlies van transparantie in het signaal
- cosmetisch gezien detoneert de Behringer in een stereo-installatie
- twijfels over kwaliteit en levensduur
Wat dit laatste betreft: Bax geeft drie jaar garantie, dus voorlopig hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Omschrijving | Type | Taal | Extensie |
---|---|---|---|
Manual, Dutch | Manual | Nederlands, Engels | |
Manual, English | Manual | Engels | |
Manual, French | Manual | Frans, Engels | |
Manual, German | Manual | Duits, Engels | |
Manual, Italian | Manual | Engels, Italiaans | |
Manual, Spanish | Manual | Engels, Spaans | |
Manual, Swedish | Manual | Engels, Zweeds |
Musikmesse 2016: SPL presenteert de nieuwe Director, PQ en Phonitor variaties
donderdag 7 april 2016 Door Danny | Bax MusicSPL toont drievoud tot de macht drie op de Musikmesse in Frankfurt en meer.. In de Pro-Fi reeks brengt dit befaamde merk de volgende stappen met betrekking tot het combineren van studiotechniek en high fidelity. Zo ziet u op de Messe van 2016 de X- en e-uitvoeringen van de Phonitor hoofdtelefoonversterkers en de nieuwe Director voorversterker en DA-converter. Voor studiotechnici die masteren is er nu de nieuwe PQ Mastering Equalizer.
Lees meer…NAMM 2013: Behringer NEKKST-monitoren met KRK-bloed
donderdag 24 januari 2013Waar gaat dit heen? Jaren geleden was Behringer een onversneden budgetmerk, maar wie de foto en omschrijving van de nieuwe NEKKST nearfield-monitoren tot zich neemt, weet dat die tijd voorbij is. Bovendien stroomt er KRK-bloed door de nieuwe NEKKST K5 en K8.
Lees meer…NAMM 2013: iQ-serie netwerkspeakers van Behringer
donderdag 24 januari 2013Een nieuwe serie live-speakers van Behringer heeft zich op de NAMM aangediend. De iQ-serie mag gezien worden als vlaggenschip onder de PA-producten van het merk en bestaat uit vier fullrange luidsprekers en twee subwoofers. De producten onderscheiden zich door hun netwerkaansluiting.
Lees meer…NAMM 2013: Meer kracht met Behringer iNUKE NU12000 en NU12000DSP
donderdag 24 januari 2013 Door Rick | Bax MusicBehringer heeft nog meer kracht in een iNUKE behuizing weten te stoppen, waardoor de NU12000 en NU12000DSP een feit zijn. Deze krachtige versterkers voeren vanaf nu de boventoon in de iNUKE serie en zijn nog krachtiger dan de eerder aangekondigde versies die momenteel in menig amprack worden geschroefd. Met de toevoeging van deze krachtpatsers wordt het mogelijk om nog grotere/zwaardere speakersystemen aan te sturen, waarbij u profiteert van een lichtgewicht en compacte constructie.
Lees meer…NAMM 2013: Behringer presenteert nieuwe X32-varianten
donderdag 24 januari 2013De zeer succesvolle Behringer X32 heeft inmiddels zijn sporen al verdiend en mag zich nu verheugen op maar liefst vier zustermodellen. Twee afgeslankte mixers en twee rackmodules bieden uiteenlopende mogelijkheden. Hier zijn de X32 Compact, X32 Producer, X32 Rack en X32 Core.
Lees meer…NAMM 2013: nieuwe luidsprekersystemen van Behringer
donderdag 24 januari 2013 Door Angelique van den BergOp de NAMM show van 24 tot 27 januari 2013 zijn een aantal nieuwe luidsprekersystemen van Behringer gespot. Het gaat om de Behringer Eurolive B112W en B115W actieve luidspreker met Bluetooth, de B207MP3 actieve luidspreker met ingebouwde MP3-speler, de iP40 mobiele accu luidspreker met iPod/iPad dock en het Europort EPS500MP3 PA-systeem.
Lees meer…NAMM 2013: Behringer iX16, alweer een iPad-mixer
vrijdag 25 januari 2013We bedoelen niets met ‘alweer’, behalve dat het opvalt hoe vaak we de iPad terugzien bij studio- en live-gerelateerde producten. Gisteren meldden we de nieuwe Mackie DL806 en ook Behringer waagt zich aan de combinatie van iPad en mixer met deze iX16.
Lees meer…NAMM 2013: de nieuwste USB audio interfaces van Behringer, U-Phoria
vrijdag 25 januari 2013 Door Angelique van den BergEen gevoel van euforie komt wanneer een extreme prestatie is verricht. Zou Behringer daarom hun nieuwe serie USB audio interfaces U-Phoria hebben genoemd? Behringer zelf beweert in ieder geval dat de opname prestaties van de UMC204, UMC202, UMC22 en UM2 u een extreem blij gevoel zullen geven. Sterker nog: het wordt een legendarische opname ervaring. Nu te zien op de NAMM show 2013!
Lees meer…NAMM 2013: aantrekkelijke varianten op de Behringer powered mixers
vrijdag 25 januari 2013 Door Angelique van den BergBehringer heeft een aantal aantrekkelijk geprijsde varianten ontwikkeld op reeds bestaande Behringer powered mixers. Het gaat om de Behringer Europower PMP 500, de PMP 550M en de PMP 560M. Alle drie zeer betaalbare en complete PA mixers met ingebouwde versterker, geschikt voor verschillende doeleinden.
Lees meer…NAMM 2013: Behringer iStudio en iStudio Thunder docks voor alle iPad versies
vrijdag 25 januari 2013 Door Angelique van den BergZowel voor de Apple iPad versies met de 30-pins als die met de lightning connector introduceert Behringer momenteel op de NAMM show een docking station, te weten de iStudio en de iStudio Thunder. Ideaal voor muzikanten, DJ’s en muziekproducers die hun muziek snel en gemakkelijk willen opnemen en produceren.
Lees meer…