Event electronics is eind 80’er, begin 90’er jaren ontstaan vanuit de behoefte aan een relatief goedkoop, hoge kwaliteit studio-monitorsysteem. Na uitvoerig onderzoek en veel, heel veel ‘luisteren’ lanceerde Event de 20/20 nearfield studiomonitor. De 20/20, ook wel ‘The Giant Killer’ genaamd, was gemaakt van materiaal waar toentertijd nog niemand van gehoord had. Het eerste paar 20/20 bas-speakers werd gebruikt door Francis Buckley voor het mixen van Quincy Jones’ Q’s Jook Joint album, waarvoor hij in 1996 een Grammy Award voor ‘Best gemaakte album’ ontving. Het succes verspreidde zich daarna snel. Nieuwe geavanceerde producten volgden. Tussen 1996 en 2005 waren daar de 5” TR5, de ALP5 en de 15” 20/20/15 subwoofer. In 2002 kwam de 20/20 V2 en de 20/20bas V2 op de markt. Rond 2009 lanceerde Event in samenwerking met Marcelo Vercelli de Opal. Deze 8” tweeweg-configuratie is uniek in zijn soort; hij beschikt over een dynamische en uitgebreide mid-range die men voorheen alleen kon verwachten van het duurste driewegsysteem. Ook vertoont de Opal de minste vervorming van welke luidspreker dan ook. En zo’n krachtige en nauwkeurige basweergave moet wel afkomstig zijn van een grote subwoofer. Niets is minder waar.