Bax Music introduceert The Support Award |
Bax Music introduceert The Support AwardOnline muziekwinkel Bax Music heeft de daad bij het woord gevoegd met de introductie van The Support Award. De slogan van het bedrijf is al enige jaren WE SUPPORT YOUR STAGE, wat inhoudt dat het bedrijf zich sterk richt op het ondersteunen van de klant, zowel voor als na de aankoop. De slogan heeft vanaf het begin ook een interne betekenis gehad, namelijk het ‘supporten’ van medewerkers onder elkaar. En met de introductie van The Support Award wordt de slogan ook echt tastbaar. Waardering van collega’sWie The Support Award gaat winnen, is elke kwartaal weer spannend. Eerst kan elk personeelslid een collega nomineren die volgens hem of haar het beste de Bax Music kernwaarden vertegenwoordigt. De directie maakt vervolgens uit alle genomineerden een selectie van drie collega’s, waarna er door iedereen gestemd mag worden en de winnaar tot slot de prijs krijgt uitgekeerd. Jochanan Bax, algemeen directeur van het bedrijf, legt uit: “We dachten: we kunnen bij de werknemers wel steeds benoemen dat onze kernwaarden zo belangrijk zijn, maar hoe maken we dat nu tastbaarder? Hoe kunnen we elkaar inspireren met het doen van goede dingen voor klanten en elkaar?” Een collega om trots op te zijnDe kernwaarden van Bax Music zijn: Zorg dat je een expert bent, Gebruik je enthousiasme, Zet de eerste stap, Bied je hulp aan, Durf het anders te doen, Bereik meer met minder, en de belangrijkste: Maak de klant blij. “Onze kernwaarden zijn heel praktisch en nuchter, zoals we zelf ook zijn”, aldus Jochanan. “Het zijn handvatten waarmee we werken aan een zo efficiënt mogelijk lopend bedrijf, met uiteindelijk één doel, namelijk een tevreden klant. Met The Support Award zeggen we eigenlijk: kijk, dit is nou een collega waar we trots op kunnen zijn. Die collega krijgt naast de eer en eeuwige roem ook een leuk extraatje, en tegelijk is diegene een prachtig concreet voorbeeld voor iedereen die zich afvraagt hoe je nu eigenlijk vormgeeft aan de Bax Music kernwaarden.” De eerste winnaarAfgelopen maand reikte Bax Music zijn eerste The Support Award uit. Winnaar was Jelmer, productspecialist bij de klantenservice. Jelmer vertelt dat hij de nominatie niet had zien aankomen: “Ik krijg wel vaak positieve feedback van collega's over de manier waarop ik zaken oppak, maar zo'n nominatie had ik echt niet verwacht.” Heeft hij een vermoeden wat anderen zo waarderen in hem? “Ik gooi niets over het hek. Ik pak het op en laat niet los voor het is opgelost. Dat is wat collega's en klanten fijn vinden, denk ik." Jelmers advies voor wie ook kans willen maken op een nominatie, is eenvoudig: “Blijf goed werk afleveren. Als je voor je gevoel klaar bent, check dan nog één keer of of het écht niet beter kan.” |